Unreal Master
Stwórz pierwszą własną
grę komputerową
w Unreal Engine 5
Odkryj fascynujący świat tworzenia gier komputerowych wykorzystując najpotężniejszy silnik gier na świecie.
Od zupełnych podstaw do pierwszej gry – nie musisz mieć doświadczenia, wszystkiego Cię nauczymy.
15 godzin video – seria 56 tutoriali po 15-20 minut, do oglądania w dowolnym momencie.
Wsparcie na Discordzie – odpowiadamy tam na pytania, które mogą się pojawić w trakcie nauki.
Start 4 grudnia, zapraszamy!
Dołącz już dziś w przedsprzedaży w najniższej cenie!
.png)
Podejmiesz Wyzwanie?
Odkryj fascynujący świat tworzenia gier komputerowych uczestnicząc w naszym najnowszym kursie "Stwórz Pierwszą Grę Komputerową w Unreal Engine 5".
Unreal Engine 5 to najnowsza odsłona jednego z najpotężniejszych silników do tworzenia gier, oferująca niezrównaną jakość grafiki, zaawansowane efekty wizualne i niesamowitą elastyczność tworzenia.
W naszym kursie nie tylko nauczysz się obsługi tego potężnego narzędzia, ale także odkryjesz kreatywne możliwości, które oferuje. Dzięki naszym doświadczonym instruktorom odkryjesz tajniki projektowania światów, animacji postaci, tworzenia realistycznych tekstur i wiele innych. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym programistą, grafikiem czy miłośnikiem gier, ten kurs pozwoli Ci rozwijać swoje umiejętności i przenieść Twoje pomysły na ekran w formie wciągającej gry komputerowej.
Dołącz do nas i stwórz razem z nami swoje pierwsze arcydzieło w świecie Unreal Engine 5!

Zobacz nagranie webinaru promującego start kursu
Poznaj nas bliżej i zainspiruj się przed dołączeniem do kursu.
Unreal Master to nowoczesny kurs internetowy wsparciem instruktorów na Discordzie
56 lekcji video
po 15-20 minut każda
DOSTANIESZ W SUMIE 15 GODZIN NASZYCH TUTORIALI!
Wielka społeczność
twórców gier
OD 10 LAT POTĘGA OBRAZU WYKSZTAŁCIŁA SETKI OSÓB PRACUJĄCYCH W GAMEDEVIE.
Wsparcie na Discordzie
DOSTANIESZ ODPOWIEDŹ NA KAŻDE SWOJE PYTANIE!

Program
Potrzebujesz o tym porozmawiać? Zadzwoń na +48 507 342 705 lub napisz na pawel.graniak@potegaobrazu.pl 🙂
Wprowadzenie
- instalacja silnika Unreal Engine
- nawigacja w viewporcie i modyfikacja okien edytora
- skróty klawiszowe ułatwiające pracę
- tworzenie nowego projektu
- podstawowe rodzaje obiektów 3D dostępne w silniku
- tworzenie nowego levelu
- tworzenie prototypu mapy
- Instalowanie nowych assetów do gry ze sklepu Epic Games Marketplace
- poznanie różnych rodzajów widoków w 3D viewport levelu
- Siatki statyczne - Static Mesh Editor, przypisywanie materiałów i kolizje statycznych obiektów 3D
- Stworzysz nowy projekt w silniku Unreal Engine
- Potrafisz nawigować w oknach silnika
- Potrafisz dostosować edytor Unreal Engine do swoich potrzeb
- Stworzysz nowy level
- Znasz podstawowe obiekty, które można umieścić w grze
- Wiesz jak edytować elementy levelu - przesuwać je i modyfikować
- Znasz podstawowe skróty ułatwiające pracę w silniku
- Stworzysz prototyp mapy i ją przetestujesz
- Instalacja silnika Unreal Engine
- Instalacja assetów do tworzenia map w grze
- Stworzenie testowego prototypu levelu
Level Design
- etapy projektowania nowego levelu w grze
- tworzenie konceptu nowej mapy
- projektowanie mapy przy wykorzystaniu elementów modułowych
- ustawianie domyślnej mapy projektu
- opcje ułatwiające umieszczanie obiektów na mapie
- tworzenie mapy za pomocą Block Design dzięki podstawowym obiektom 3D
- podmiana tymczasowych obiektów 3D na gotowe modele
- praca z wieloma obiektami na mapie jednocześnie
- praca z gotowymi assetami
- pivot - modyfikacja centralnego punktu obiektu 3D w celu ułatwienia pracy z modelem
- dobre praktyki związane z budowaniem levelu
- dopracowanie wyglądu mapy za pomocą małych modeli
- dodawanie realizmu tworzonej przestrzeni za pomocą dostępnych assetów
- Znasz etapy konieczne do zaprojektowania i wykonania levelu w grze
- Wykorzystasz Block Design - projektowanie za pomocą podstawowych obiektów dostępnych w silniku
- Podmienisz placeholdery - tymczasowe obiekty - na gotowe modele 3D
- Wykorzystasz rozmaite możliwości silnika, które przyśpieszają pracę przy tworzeniu mapy
- Wykorzystasz rozmaite możliwości silnika, które przyśpieszają pracę przy tworzeniu mapy
- Stworzysz i dopracujesz swój pierwszy level
- Stworzenie pierwszego levelu gry opartego na zamkniętej przestrzeni przy wykorzystaniu gotowych assetów.
- Wymodelowanie pierwszego pomieszczenia swojego projektu z bloczków.
- Podmiana bloczków pierwszego pomieszczenia projektu na gotowe assety
- Dokończenie tworzenia pomieszczeń
- Dopracowanie levelu pod kontem modeli
Światło
- Wiesz w jaki sposób i jakiego rodzaju światła możesz użyć w silniku Unreal Engine
- Potrafisz określić wpływ elementów oświetlenia na wydajność swojej gry
- Dodasz swojej pierwszej mapie odpowiedniego klimatu dzięki wykorzystaniu świateł
- Oświetlenie pierwszego levelu
Materiały
- Dowiesz się czym jest materiał i tekstura i w jaki sposób je wykorzystywać
- Stworzysz własne materiały i ich instancje, oraz przypiszesz je do obiektów na mapie
- Stworzenie materiałów do wykorzystania na mapie swojego levelu
- Stworzenie nowego materiału dla czaszki
- Dokończenie materiału czaszki, stworzenie materiału węgli i jego instancji.
Fizyka
- Wiesz w jaki sposób dodać dynamiki obiektom podczas gry dzięki wykorzystaniu fizyki
- Ustawisz modele 3D na mapie w sposób losowy dzięki symulacji
- Umożliwienie graczowi na wchodzenie w interakcje z elementami otoczenia dzięki wykorzystaniu fizyki
- Umieszczenie na sceie obiektów podlegających fizyce.
Blueprinty
- Znasz podstawy dotyczące Blueprintów - w jaki sposób je tworzyć i do czego stosować
- Wykorzystasz klawiaturę do wywoływania zaprojektowanych przez siebie w Blueprincie interakcji
- Zaprojektowanie mechaniki pozwalającej na otwieranie i zamykanie przez gracza drzwi, oraz znalezienie klucza umożliwiającego ich otwarcie
- Skopiowanie Player Character Blueprint i przypisanie nowego pliku w ustawieniach projektu.
- Stworzenie "gry w olbrzymi bilard"
- Stworzenie Blueprintu otwierania drzwi.
- Wyświetlenie Widgetu "Press E".
- Przypisanie graczowi Variable HasKey i stworzeniu Blueprintu zamkniętych drzwi.
- Stworzenie Blueprintu klucza; zad. dodatkowe: dodanie dźwięku do Blueprintu.
Landscape
- Stworzysz koncept nowego levelu z otwartą przestrzenią.
- Wymodelujesz teren mapy i pomalujesz go stworzonym przez siebie materiałem imitującym środowisko naturalne.
- Wymodelujesz teren mapy i pomalujesz go stworzonym przez siebie materiałem imitującym środowisko naturalne.
- Uzupełnisz mapę roślinnością, skałami i różnego rodzaju małymi assetami tworząc niepowtarzalny świat dla swojego gracza.
- Nauczysz się w jaki sposób sprawdzić swoją mapę pod kontem wydajności i ewentualnych problemów.
- Stworzenie otwartej przestrzeni - drugiego levelu gry, dzięki wykorzystaniu modelowania terenu, własnych materiałów, modeli imitujących roślinność i innych elementów środowiska naturalnego.
- Koncept nowej mapy.
- Stworzyć Landscape w nowej mapie.
- Modelowanie i malowanie terenu.
- Dodać Foliage do terenu.
Dopracowanie warstwy wizualnej
- Wiesz jak ulepszyć działanie swojego levelu dzięki wykorzystaniu Volumes - elementów zmieniających konkretny obszar mapy
- Stworzysz obiekt pozwalający na przeniesienie gracza z jednego levelu do drugiego
- Potrafisz zmienić naturalne światło, wygląd odległej przestrzeni, chmur, mgły i innych elementów atmosfery w celu stworzenia oryginalnego klimatu swojej gry.
- Znasz narzędzia pozwalające na dopracowanie i ujednolicenie wygląd wszystkich leveli w swojej grze.
- Umieszczenie Trigger Volume w celu przejścia do następnego levelu I uzupełnienie mapy innymi Volume'ami
- Ustawienie oświetlenia na mapie poprzez wykożystanie Environment Light Mixer.
- Ustawić Post Process Volume na obu mapach swojej gry i dostosować ich wygląd.
- Stworzyć decal i umieścić na mapie.
- Stworzenie znaku kierującego do miejsca przeładowania leveli.
Postaci i Animacja
- Stworzenie podstawy w postaci Blueprintu Postaci i Blueprintu Animacji dla niegrywalnej postaci, która stanie się przeciwnikiem dla gracza.
- Stworzyć Blueprint NPCa
- Stworzenie Blend Space Idle - Jog I modyfikacja animacji
- Stwórz Animation Blueprint
Sztuczna Inteligencja
- Dowiesz się co jest potrzebne do zaprojektowania sztucznej inteligencji decydującej o zachowaniu niegrywalnych postaci w grze.
- Poznasz Drzewa Zachowań, to jaką kierują się logiką i wszystkie komponenty, które skłądają się na system podejmowania przez sztuczną inteligencję decyzji.
- Zaprojektujesz zachowanie niegrywalnej postaci, które pozwoli na patrolowanie twojego levelu, spostrzeganie gracza i podążanie za nim.
- Stworzenie sztucznej inteligencji dla niegrywalnej postaci wroga, pozwalającej na jej samodzielne poruszanie się po mapie, wykrywanie obecności gracza i podążanie za nim.
- Stworzenie tasku wybierającego losową lokację i zaprojektowanie drzewa zachowań umożliwiającego przemieszczanie się losowo po mapie.
- Ustawienie Perception System dla gracza i NPCa, zmiana animacjo w zależności od prędkości w AnimBP
- Nowe serwisy Find Player i Change Speed, sekwencja podążania za graczem i zmiana rotacji NPC
Mechanika walki
- Zagłębisz się bardziej w tematykę animacji, co pozwoli ci na wykorzystywanie ich na potrzeby tworzonej mechaniki walki
- Dowiesz się jak wywołać animacje w Blueprintach, dzięki czemu stworzysz ciąg reakcji umożliwiających atakowanie, przyjmowanie obrażeń i śmierć postaci na mapie.
- Nauczysz się w jaki sposób skutecznie testować projektowane przez siebie zachowania, odnajdować problemy i rozwiązywać je, w celu ulepszenia tworzonej przez siebie mechaniki.
- Podstawowa mechanika walki pozwalająca graczowi na atakowanie, zadawanie obrażeń i eleminowanie przeciwników, oraz analogiczną odpowiedź niegrywalnych postaci, opartą na podejmowaniu przez nie decyzji dzięki sztucznej inteligencji.
- Ściągnięcie Serath i ustawienie jej w Blueprincie gracza
- Input Attack w ustawieniach, nowy Anim Montage ataku gracza, Slot "DefaultSlot" w Anim Blueprint gracza, w Player BP wywołanie Montage ataku.
- Notify w Montage ataku gracza, zaprojektowanie zadawania obrażeń w Blueprincie.
- 2x Montage dla Khaimery, "DefaultSloty" w jej AnimBlueprint, zmienna Health i Damage w NPC_BP.
- Zaprojektowanie animacji obrażeń i śmierci w NPC_BP.
- Zaprojektowanie ataku NPC
- Zaprojektowanie obrażeń i śmierci gracza.
- Umieszczenie w drzewie zachowań ataku NPCa I udoskonalenie mechaniki.
- Wprowadzenie poprawek w mechanice i AI Perception NPCa
Fizyka Postaci
- Stworzysz kolizję dla postaci w swojej grze.
- Dowiesz się w jaki sposób użyć narzędzia Cloth i kości szkieletu w celu animowania elementów postaci za pomocą fizyki.
- Udoskonalisz wygląd swojej gry, dodając jej dynamiki podczas poruszania się postaci po mapie.
- Dopracowanie wyglądu postaci w grze dzięki modyfikacji ich kolizji i zanimowaniu niektórych ich komponentów za pomocą fizyki.
- Physics asset dla postaci gracza i wroga.
- Symulacja materiału na postaci Khaimery
- Zasymulowanie fizyki na kościach na postawie Khaimery, nowy task z Montage, poprawienie mechaniki walki.
Efekty specjalne i dźwiękowe
- Poznasz efekty cząsteczkowe i nauczysz się w jaki sposób używać ich w silniku
- Dodasz do swojej gry muzykę i efekty dźwiękowe, które ubogacą doświadczenie gracza
- Postawisz przed swoim graczem wyzwanie w postaci bossa opartego na wcześniej tworzonych wrogach
- Stworzysz zakończenie gry
- W pełni działająca, prosta gra, zawierająca wszystkie podstawowe elementy takie jak: zanimowane postaci, interakcja z otoczeniem, dopracowane wizualnie mapy, mechanika walki, przejścia między levelami, efekty dźwiękowe i wizualne.
- Dodanie dźwięków do levelu i dla postaci w walce.
- Stworzenie Child Blueprint bossa i odpowiednia modyfikacja, dodanie zakończenie do przedmiotu czaszki - poszukiwanego artefaktu.
Wydajność
- Poznasz sposoby na optymalizację grafili w silniku Unreal Engine
- Ulepszysz wydajność swojej gry dzięki wykorzystaniu najnowszych metod optymalizacji w silniku Unreal Engine 5
- Bardziej wydajna, optymalna i płynnie działąjąca wersja twojej gry
- Dodanie LODów do Static Meshy, Skeletal Meshy i Particli. Użycie Merge Actors Tool do łączenia obiektów na scenie.
Menu
- Nauczysz się w jaki sposób korzystać Widget Blueprints w celu stworzenia menu do gry.
- Stworzenie dwóch Widgetów menu I podłączenie ich pod nowy level i Blueprint gracza. Przy zakończeniu gry powrót do levelu z menu.
- Menu umożliwiające rozpoczęcie gry, pauzę, powrót do gry i jej zakończenie.
Build
- Dowiesz się co jest konieczne, aby spakować stworzoną przez siebie grę.
- Sprawdzisz swoją grę pod kontem ewentualnych błedów.
- Stworzysz swojego pierwszego Builda - gotową wersję gry, którą będziesz mógł zademenstrować każdemu, nawet jeżeli nie posiada on zaistalowanego silnika Unrel Engine.
- Gotowy Build gry - kompletna gra, do której uruchomienia nie jest konieczny silnik Unreal Engine.
Dołącz do
Unreal Master
Startujemy 4 grudnia. Kupując teraz, kupujesz w przedsprzedaży w najniższej cenie. Zapraszamy!
14-dniowa gwarancja
Masz prawo rezygnacji do 14 dni od daty rozpoczęcia kursu, czyli do 20 grudnia. Możesz powiedzieć, że to jednak nie dla Ciebie lub nie masz czasu na szkolenie, a my zwrócimy Ci 100% wpłaconych pieniędzy, w ciągu 3 dni roboczych. Niczego nie ryzykujesz. Działamy w zaufaniu.
Finansowanie z budżetu szkoleniowego
Wielu kursantów wybiera finansowanie z budżetu firmy. Napisz na support@brave.courses jeśli potrzebujesz faktury proforma. Dla zespołów liczących ponad 3 osoby oferujemy dodatkowy rabat.
Start kursu 4 grudnia – trwa przedsprzedaż!
Najniższa cena z ostatnich 30 dni – 249 zł
UNREAL MASTER